Sentral brikke på plass
Kristoffer Thunberg er ansatt som salgs- og partneransvarlig i klubben. En rolle han gleder seg veldig til å bekle.
Kristoffer Thunberg er klubbens nye salgs- og partneransvarlige. Vi har tatt en prat med både han og kommersiell leder Wiggo Yttergård.
Pekte seg ut blant kandidatene
Klubben lyste i juni ut stillingen som salgs- og partneransvarlig og etterspørselen lot ikke vente på seg. Kommersiell leder Wiggo Yttergård fikk mange spennende kandidater inn på skrivebordet, og blant dem var det Kristoffer Thunberg som pekte seg ut.
- Det tok ikke lang tid fra vi la ut stillingen til søknadene tikket inn i innboksen, og vi merket raskt at interessen for stillingen var stor. Vi har gått gjennom en grundig prosess hvor vi har testet kandidatene på det kommersielle, samfunnsforståelsen, kunnskap, erfaringer og kommunikasjonsevner. Blant dem var det Kristoffer som skilte seg ut, og vi gleder oss til å få han som en del av laget, sier kommersiell leder Wiggo Yttergård.
- For oss var det viktig å få inn en person som kjenner markedet i byen godt, og som har sulten til å jakte nye samarbeidspartnere både lokalt, men også nasjonalt. Jeg føler vi har gjort en strålende signering i Kristoffer og skal gjøre vårt for å få han raskt i gang når han starter opp, fortsetter Yttergård.
Vil bidra til glede og underholdning
La oss bli bedre kjent med Kristoffer Thunberg og hva som driver han.
- Jeg er 36 år og opprinnelig fra flotte Kvæfjord utenfor Harstad. Flyttet til Tromsø for åtte år siden og har aldri sett meg tilbake. Her har jeg store deler av min nærmeste familie, hund og samboer, sier Kristoffer Thunberg.
Fotball og kultur står sentralt.
- Det er kanskje ingen overraskelse, men jeg er lidenskapelig opptatt av fotball. I tillegg er jeg en sosial person som er glad i kultur og opplevelser, så det blir noen konsertarrangementer i løpet av året, sier han.
Thunberg kommer inn i klubben med ydmykhet, men klar for å utvikle seg i takt med klubben.
- Først og fremst kommer jeg inn i klubben og stillingen med ydmykhet, men også med mange lærerike år innenfor salg og salgsrådgivning i både klesbransjen og møbel/interiør, både innenfor B2C og B2B. Jeg er en person med energi, en god dose humor, høy arbeidsmoral og målbevissthet. Jeg ser fram til å bli kjent med klubben og folkene som driver den, fortsetter Thunberg.
Skal være attraktiv for samarbeidspartnerne
Det er velkjent at vi må øke inntektene til klubben. Hvordan skal du få til det?
- I tråd med det sportslige må vi i det kommersielle og administrative ha like høye mål å strekke oss etter. TIL har allerede mange flotte samarbeidspartnere, men en stor økning i antall er så klart en målsetning på lengre sikt. Jeg ønsker å jobbe tett med bedriftsmarkedet for å finne løsninger som gagner både klubben og bedriftene som ønsker å være med på reisen TIL er i gang med. Markedsmessig er klubben i en bedre posisjon enn på lenge og her finnes det både spennende løsninger og muligheter som kan hjelpe klubben økonomisk, sier Thunberg
- Jeg er nok ikke alene i denne byen om å ha ett stort ønske om å kunne se TIL i en Europacup på Romssa Arena, legger han til.
En berg-og-dal-bane av følelser
Fotball skal engasjere og Thunberg ønsker å være med på reisen med å skape store opplevelser for alle som engasjerer seg i klubben.
- Verdiene og samfunnsengasjementet til klubben hadde en stor påvirkning på at jeg valgte å søke meg til nye utfordringer her. Fotball har for meg alltid vært en berg-og-dal-bane av følelser og derfor er det så enkelt å skjønne engasjementet til andre mennesker. Jeg mener klubben skal gi stolthet og identitet til både innbyggere i Tromsø by og andre som elsker klubben. Nå gleder jeg meg bare til å komme i gang og forhåpentligvis kan vi sammen være med å skape underholdning og glede til alle som heier på TIL, avslutter Thunberg.
Kristoffer starter i jobben 1. november.
Velkommen på laget Kristoffer!