Størst fremgang i Eliteserien
Om to måneder sparker vi i gang årets sesong mot fjorårets seriemester Molde. Sammenlignet med samme tid i fjor har klubben doblet sesongkortsalget. Nå håper klubben enda flere sikrer seg plass på stadion.
Tromsø IL har størst økning av alle klubbene i Eliteserien med 1.050 solgte sesongkort fordelt på TIL+ og ordinære sesongkort. Med andre ord en dobling av salget sammenlignet med salget på samme tid i fjor.
- Det er svært gledelig at vi har doblet antallet sesongkort. Vi tror det går mot en svært spennende sesong, og det finnes ingen plass å oppleve spenningen enn på stadion, sier arrangementsansvarlig i TIL, Ingar Nicolaysen.
Fantastisk engasjement fra supporterne.
- Vi har et fantastisk engasjement fra supporterne våre med Forza i spissen som virkelig bidro til å løfte opplevelsen på kampene i fjorårssesongen. Det tror vi bidrar til at enda flere har lyst til å gå på kamp i sesongen som kommer. I tillegg har vi et spennende lag og de nye spillerene har allerede vist seg fram i treningskampene. Det er rett og slett et veldig godt engasjement rundt klubben om dagen som vi håper at flest mulig tar del i, sier Nicolaysen.
Sikre deg plass til et evt. cupeventyr.
- Kjøper du TIL+ eller sesongkort nå er du sikret plass til en eventuell kvartfinale på hjemmebane i cupen allerede i mars, samt forkjøpsrett om vi skulle gå videre til semifinalen og dermed Slaget om Nord-Norge mot Bodø/Glimt på Alfheim, sier Nicolaysen.
To spennende treningskamper før vi sparker igang Eliteseriesesongen.
- Første anledning til å benytte TIL+ eller sesongkortet er i treningskampene som skal spilles før vi sparker i gang Eliteseriesesongen, den første allerede i starten av mars. Hvem vi skal spille mot lanseres om ikke alt for lenge, følg med, sier Nicolaysen.
Kjøp TIL+ eller sesongkort her
Mer enn et sesongkort
I 2023 gir vi deg muligheten til å velge mellom det klassiske sesongkortet eller TIL+ som er sesongkort som abonnement. Les deg gjennom artikkelen her så gir vi deg svar på hvilken type du bør velge.
Sesongkort som abonnement er kommet for å bli, og klubben ønsker å gi deg som rød og hvit supporter tilgang på fast sete på stadion, eksklusivt innhold og tilbud ingen andre får tilgang på.
- TIL+ er en nysatsing vi har lansert for å komme enda nærmere våre mest trofaste supportere. Vi ønsker at et fast sete på stadion skal være noe mer, og gi fordeler samt informasjon om klubben som andre ikke har tilgang til. Det kan være alt fra ekstremt gode tilbud fra våre samarbeidspartnere, til eksklusive intervjuer med nøkkelpersoner i klubben. Allerede nå ser vi at flere og flere tegner abonnement på TIL+, avslutter Nicolaysen.
Her er en liten sniktitt på hva du kan få tilgang på med TIL+ og her finner du fordelene
Vekst over hele landet
To måneder før sesongstart har Eliteserien-klubbene til sammen solgt 46.300 sesongkort. Norsk Toppfotball (NTF) tror klubbene vil passere 55.000 sesongkort.
– Det tror jeg absolutt. Og det er veldig gøy å se at vi allerede er i ferd med å passere fjoråret, med to måneder igjen til seriestart, sier Pål Breen, kommersiell leder i Norsk Toppfotball.
Norsk Toppfotball mener vi nå ser resultatet av målrettet markedsarbeid, en langsiktig satsing på spillerutvikling og sterke resultater av norske klubber i Europa.
– Interessen for norsk fotball er økende. Vi har lag som markerer seg i Europa-cupene og flere spillere som presterer på toppnivå i de største utenlandske ligaene. Dermed har både det norske publikum og europeiske klubber øynene på norsk fotball, sier Breen.
I tillegg til økt sesongkortsalg, økte også salgssummen på norske spillere som går til utlandet til et rekordhøyt nivå i januar-vinduet.
NTF mener utviklingen skyldes et bedre arbeid i norsk fotball; I krets, forbund og en langsiktig strategisk satsing på utviklingsarbeidet i toppklubbene.
– For vår del skjedde det noe veldig viktig i 2016. Klubbene vedtok å bruke 50 millioner kroner ekstra i året i et program kalt Akademiklassifisering. Det ble satt standarder og målekriterier. Fokus ble på spiller-og trenerutvikling i utviklingsmiljøene. Det har gitt resultater. På den tiden var det rundt 40 utdannede ungdomstrenere i klubbene. I dag er det i overkant av 250. Det er svært gledelig at man i et lite land som Norge har klart å løfte i lag. Det må vi fortsette med, for det gjør norsk fotball bedre, sier Leif Øverland, administrerende direktør i Norsk Toppfotball.