Ny hovedsponsor til Slaget om Nord-Norge

Når Tromsø IL tar imot Bodø/Glimt til lørdagens kamp, vil det være mer enn bare fotballspenning i luften. For første gang på flere år vil hjemmedraktene til Gutan ha en ny hovedsponsor på brystet. Denne gangen er det Harstad-rederiet Agalas som trer inn som draktsponsor, i stedet for SpareBank 1 Nord-Norge.

Annonse:

Et initiativ fra hovedsponsor SpareBank 1 Nord-Norge.

-Vi i SpareBank 1 Nord-Norge ønsker å bidra til at flere bedrifter lykkes i landsdelen. Derfor heier vi ekstra på alle oppstartsbedrifter som bidrar til å skape verdier og nye arbeidsplasser. Og dessuten heier vi på TIL! Vi har vært TIL sin hovedsamarbeidspartner i tre tiår. Nå synes vi det er på tide at noen andre slipper til. I alle fall for én kamp. Sier kommunikasjonssjef i SpareBank 1 Nord-Norge, Morten Tønder Albertsen.

Etter en konkurranse blant lokale bedrifter, hvor mange sterke kandidater deltok, var det til slutt Agalas som trakk det lengste strået.

Som et spennende og fremadstormende selskap innen maritim sektor, representerer Agalas det beste av nordnorsk kompetanse og kapital, sier Sindre Fossmo Sørensen, banksjef i SpareBank 1 Nord-Norge.

Styrker båndet mellom idrett og næringslivet

-Det er fantastisk initiativ fra Sparebank 1 hvor vi gleder oss over å se hvordan nord-norske bedrifter som Agalas ønsker å profilere seg sammen med oss i TIL. Denne kampen er en perfekt anledning til å vise frem styrken i nordnorsk næringsliv. Samarbeidet med Agalas er et godt eksempel på hvordan vi kan bygge sterke bånd mellom idrett og næringsliv, og vi ser frem til flere slike initiativer i fremtiden, sier kommersiell leder i TIL, Wiggo Yttergård.

Agalas storfornøyd med initiativet

Mats Nygaard Johnsen, daglig leder i Agalas, er stolt over å få representere selskapet sitt på en så stor arena som «Slaget om Nord-Norge». Han ser på kampen som en perfekt mulighet til å vise frem Agalas og det selskapet står for.

– En kamp som dette er den ultimate arenaen for å vise oss frem på, og symboliserer også mye av det Agalas ønsker å være. Aglas er tuftet på nordnorsk kompetanse og kapital fra fiskeri og havbruksnæringen - næringer vi i Nord Norge er ledende på globalt. Det passer bra med det TIL og Bodø/Glimt gjør på fotballbanen. På samme måte som TIL og Glimt, ønsker Agalas å være på topp nasjonalt og internasjonalt, sier Johnsen.

Han legger også vekt på takknemligheten overfor SpareBank 1 Nord-Norge, som har vært en viktig partner for Agalas.

– Vi er takknemlige for at SpareBank 1 Nord-Norge gir oss denne muligheten til å vise oss frem for hele landsdelen, avslutter Johnsen.

En frontfigur for bærekraftig næringsliv i Nord-Norge

Cato Hakvåg, direktør i næringsforeningen i Tromsøregionen, ser på Agalas som et spennende og imponerende selskap som representerer et fremoverlent næringsliv i Nord-Norge.

- Jeg er utrolig begeistret for at et selskap fra Nord-Norge er med på den grønne omstillingen i maritime tjenester til offshore-næringen. Det er spesielt imponerende at et selskap med kontorer i både Harstad og Tromsø er blant de første til å introdusere grønne fartøy til denne sektoren – en bransje som man ofte forbinder med Vestlandet. Dette viser virkelig at det skjer mye spennende i det Nord-Norske næringslivet, og at vi også kan være front når det gjelder bærekraftige løsninger, sier Hakvåg.

Hakvåg legger til at han syntes initiativet fra Sparebanken Nord-Norge er en flott måte å løfte frem næringslivet og løfte nyoppstartede selskaper i regionen.

Lørdagens kamp mellom Tromsø IL og Bodø/Glimt blir dermed ikke bare en viktig kamp sportslig sett, men også en feiring av nordnorsk samarbeid og næringsliv.

Annonse fra Eliteserien: