De nye draktene er spesielle
Neste sesongs drakter er her, og de har en betydning og tyngde langt utover det vanlige. Partnerinnhold
Klubben er stolt over å presentere neste sesongs drakter, og det er ikke designet som er i fokus denne gangen. Flere nye samarbeidspartnere kommer til å pryde drakten sammen med våre partnere i Select, Consto, Ishavskraft, Kræmer, Nordlys og Extra, Kreftforeningen blir en viktig del av den og bortedrakten kommer i samisk utgave.
Men før vi forteller mer om drakten ønsker klubben å takke av en fantastisk samarbeidspartner som har bidratt stort til klubben de siste fire sesongene.
En fantastisk samarbeidspartner
Roald Madsen AS har siden selskapet kom inn som samarbeidspartner i klubben i 2019 vært en viktig del av klubbens utvikling, essensiell for ulike prosjekter og vært synlig på drakten.
- Roald Madsen har stått ved klubbens side i både gode og dårlige tider. Vi er utrolig takknemlig overfor Roald Madsen AS, med Rune Madsen, i spissen for samarbeidet vi har hatt i lag, sier daglig leder i TIL, Øyvind Alapnes.
Skuldrene erstattes av en annen kjent partner, nemlig Harila.
- Harila har vært gjennom svært mange år vært med klubben i gode og dårlige tider. De har støttet oss når det har vært virkelig tøft, de har løftet oss over kneika og vært lojale hele veien. Jeg tror mange er glade for at det er nettopp de som skal ha skuldrene våre neste år, sier Alapnes.
Et strålende initiativ fra banken
Vår hovedsamarbeidspartner, Sparebank1 Nord-Norge, har et stort engasjement for samisk språk og kultur.
Under den samiske språk-uken lanserte SpareBank1 Nord-Norge draktene i en ny samisk utgave hvor deres logo var på samisk. Dette tar de videre neste år når bortedrakten vår blir å ha en fast samisk SpareBank1 Nord-Norge-logo.
Selv har klubben gjennom 2022 jobbet aktivt med positiv synliggjøring av samisk språk, kultur og identitet. Gjennom prosjektet Romsadal, som har vært ledet av Elle Nystad, har vi blant annet drevet informasjonsarbeid, hatt skoleturnering og lansert et samisk kapteinsbind.
Når spillerne neste sesong løper inn på banen ikledd bortedraktene vil det være med den samiske utgaven av SpareBank 1 Nord-Norge-logoen. Det betyr mye for klubben at hovedsamarbeidspartneren tar initiativ til å løfte det samiske språket og kulturen, som er en viktig del av klubbens identitet.
- Jeg er utrolig glad for at SparBank 1 Nord-Norge ønsker å fremme samisk språk og kultur. Når to så sterke aktører samarbeider om dette er jeg sikker på vi kan påvirke positivt, sier Alapnes.
Nytt bekjentskap på drakt
Klubben har de siste sesongene spilt uten en samarbeidspartner på baksiden av shortsen. Derfor er det en svært gledelig nyhet at CM Brannsikring kommer inn som både ny samarbeidspartner, og at de skal pryde baksiden av shortsen.
- Vi er veldig fornøyd med å få CM Brannsikring med som partner. Det er et spennende selskap som har tatt lokalmarkedet innen sin bransje med storm. En skikkelig utfordrer med gode verdier som vi også stiller oss bak. Jeg tror byen vil kjenne igjen det navnet og logoen i enda større grad de neste årene, sier kommersiell leder i TIL Wiggo Yttergård.
Før han legger til..
- Også er vi fornøyde med å selge bakside av shortsen. Det er en god plassering, spesielt når vi feirer mål. Da ser jo alle det.
Draktlaget
Det betyr at drakten for neste sesong er komplett og det er SpareBank 1 Nord-Norge, Select, Ishavskraft, Consto, Harila, Kræmer, Nordlys, Extra og CM Brannsikring som er draktlaget. Et fantastisk lag.
I salg i midten av februar
Draktene vil være i salg på shop.til.no i midten av februar 2023.
Din vei til fast plass på stadion og innhold fra innsiden. Sjekk ut TIL+